Google AdWords

Een van de mogelijkheden voor online adverteren, is adverteren binnen Google AdWords. Dit heeft voornamelijk betrekking op adverteren binnen het zoeknetwerk van Google. Hierbij staan de advertenties boven- en onderaan de pagina. In het geval van Google Shopping of Google Maps kan dit ook rechts (boven) naast de zoekresultaten zijn.

De vele veranderingen binnen Google AdWords, die elkaar snel opvolgen, maken het een uitdagende vorm van marketing voor adverteerders en online marketeers. Waar je vroeger met een hoger bod een hogere positie kon behalen binnen de Google zoekresultaten, is dit tegenwoordig echt niet meer aan de orde. Een hoge relevantie en kwaliteit worden steeds belangrijker. Dit is met name belangrijk voor de gebruikers van de zoekmachine en andere diensten van Google. Door de advertenties zo relevant mogelijk te maken voor de gebruikers, komt dit ten goede voor het gebruikersgemak en de relatie met Google. Google is dan ook nog steeds de meest gebruikte zoekmachine in Nederland.

Adverteren binnen Google AdWords

Het grote bereik van Google AdWords maakt het interessant om te adverteren binnen dit netwerk. Ook worden er steeds meer partnerwebsites aangesloten en biedt Google Adwords steeds meer mogelijkheden in de vorm van nieuwe advertentiemogelijkheden en automatisering.

De toenemende ontwikkeling en -aanbod van tools, systemen en advertentiemogelijkheden binnen Google AdWords zijn van zeker toegevoegde waarde, mits je weet hoe deze op de juiste manier te gebruiken en voor je te laten werken. Dat je als marketeer de bomen door het bos niet meer ziet is ook niet gek. Er zijn gelukkig wel voldoende resources om goed op de hoogte te blijven. Je kunt er ook voor kiezen om Google Adwords advertenties en het beheer hiervan uit te besteden en vanuit een strategische rol betrokken te blijven.

Mogelijkheden en voordelen Google AdWords

Zoals genoemd zijn er vele toepassingen mogelijk binnen Google AdWords. Zo kun je via Google AdWords ook adverteren binnen YouTube, Gmail, Google Shopping en het Google Display netwerk. Een voordeel is ook, dat je flexibel bent met het bepalen van het budget dat je uit geeft. √Čn de resultaten zijn goed meetbaar ten opzichte van bijvoorbeeld een advertentie in de krant. Er is bijvoorbeeld een naadloze koppeling met het gratis te implementeren Google Analytics.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google AdWords of kijken of dit past bij jouw bedrijf? Neem dan contact op via het contactformulier.