Waarom je een eigen AdWords advertentie niet altijd ziet

De meeste mensen kunnen het niet laten steeds even te kijken of een advertentie naar boven komt op bepaalde zoektermen. Dat dit in geen enkel opzicht handig is, wordt hierbij overgeslagen.

Vertoningen zonder klikken, eeuwig zonde

Wanneer je keer op keer een eigen advertentie activeert zonder hierop te klikken, herkent Google dit gedrag en zal bepalen dat deze advertentie niet relevant genoeg is voor jou, en de advertentie niet meer laten zien. Dit gebeurt al na 20 keer.

Een ander punt om je te realiseren is het volgende:
Het aantal keer dat een advertentie geactiveerd wordt, is simpel gezegd afhankelijk van de CTR in relatie met het dagbudget. De AdWords interface berekent hoe vaak de advertenties getoond kunnen worden zonder teveel klikken te behalen en daarmee het dagbudget te overschrijden. Dat natuurlijk mooi.. Tenzij je zelf een aantal keer van de mogelijke vertoningen veroorzaakt. Eeuwig zonde!

AdWords tools voor rankingEigen adwords advertentie zoeken in google 3Eigen adwords advertentie zoeken in google 2

Wanneer je wilt weten of de advertenties op bepaalde zoektermen geactiveerd worden, en op welke positie de advertentie komt te staan, kun je de advertentievoorbeeld en -diagnose tool van AdWords gebruiken of een zoekwoorddiagnose uitvoeren. Daarnaast zijn er diverse externe tools beschikbaar waarmee je eigen advertentieposities, en zelfs de advertenties en posities van concurrenten kunt zien en volgen om op basis hiervan de strategie te bepalen of bij te sturen.

Eigen adwords advertentie zoeken in google

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *