Waarom je wel adverteert op jouw bedrijfsnaam

Vaak zijn mensen huiverig om op een eigen bedrijfsnaam te adverteren. De grootste angst: onnodig geld uitgeven.

Gelukkig is deze angst ongegrond, sterker nog, adverteren op jouw bedrijfsnaam biedt vele voordelen.

Adverteren op eigen naam is goedkoop

Adverteren op jouw bedrijfsnaam of product is goedkoop. Waarom? Je hebt de beste domeinnaam en content die je kunt hebben op jouw eigen naam. De relevantie is dus enorm hoog en zoekwoorden -> advertentietekst -> landingspagina kan exact op elkaar aansluiten. Gouden match!

Verdedig je concurrentiepositie

Er is best een kans dat de concurrentie van de situatie gebruik maakt en op jullie bedrijfsnaam adverteert. Op zich is het niet echt gunstig als ze naar jullie op zoek zijn, een advertentie van de concurrent zien en vervolgens rustig naar de concurrent wandelen via een advertentie.

Extra tip: zorg dat je nooit beperkt wordt door budget om bovenstaande te voorkomen.

Domineer de zoekresultaten

Wat nou, als iemand jouw bedrijfsnaam zoekt en je komt zowel organisch, via een advertentie en eventueel nog met een Google business account naar boven? Win, win, win.

Creëer een sterk AdWords account

Iedere adverteerder weet dat de prestaties van zijn of haar account invloed hebben op de gehele campagne / het gehele account. Het is dus best aan te raden om met goedkope woorden, die een hoge CTR behalen én goede posities het gehele account kracht bij te zetten.

Er zijn waarschijnlijk nog een hoop Ja, maar.. argumenten. Echter, wanneer je bovenstaande punten leest zou je ook kunnen zeggen, “waarom niet proberen?”

What’s in it for me

Twijfel je over het nut van adverteren op merknaam? De ultieme test is om jouw merknaam campagne tijdelijk te pauzeren. Kies hiervoor een periode die zo min mogelijk beïnvloed wordt door andere factoren zoals seizoensinvloeden, vakantieperiode, etc.

Wanneer het organische verkeer net zo hard stijgt als betaald verkeer daalt in die periode zou je kunnen zeggen dat je maximaal resultaat kunt behalen zonder merknaam campagne. Vergeet ook niet naar de ondersteunende waarde te kijken bij het maken van de beslissing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *